Am o întrebare pentru cei dintre voi
care sunt gameri. Când a fost ultima dată când ti-ai luat PS Vita sau,
Nintendo 3DS la "frecat"? Nu-ti amintesti? Bine, următoarea întrebare:
Când a fost ultima dată când ai jucat un joc pe smartphone? Te joci unul
chiar acum, nu -i așa?
Nu ești singurul gamer pe telefon...
Se
pare că, PC-ul nu va fi singura tehnologie eliminata de smartphone-uri.
Potrivit unui raport publicat de firma de analiză "App Annie",
jucătorii din întreaga lume sunt din ce în ce mai departe de propriile
aparate Nintendo 3DS și PlayStation Vita în favoarea iPhone-urilor și
celelorlalte smartphone-uri Android. Atât App Store iOS și Google Play
au cunoscut o creștere semnificativă la descarcarile de jocuri în 2013,
depasind cu mult cele pentru console portabile. Combinate, veniturile
atât ale Google cat și Apple au fost de trei ori mai mare decât pe piața
jocurilor optimizate pentru consolele portabile, care , au suferit un
declin constant direct proportional cu aparitia noilor "monstrii
telefonici" si scaderea preturilor acestora.
Nintendo 3DS |
Pe scurt,
smartphone-ul și tableta au preluat oficial piața de jocuri pentru
aparate mobile/portabile. Aceasta este prima dată în istorie cand un
astfel de lucru s-a întâmplat - anterior, industria de jocuri a fost
unul dintre puținele sectoare unde smartphone-urile n-au dominat.
Ce/cine a adus despre această schimbare majoră?
În mod ironic, acest lucru se petrece din cauza ca smartphone-urile oferă mai mult decât pur și simplu jocuri .
"Usurinta telefoanelor inteligente in utilizare plus prețul scăzut (beneficiind de subvenții), și utilizarea multi-funcționala ca dispozitiv primar de comunicare si de joc - le-au conferit o omniprezenta pe care consolele mobile n-o vor avea niciodata", a explicat vicepresedinetle pentru comunicatii al "App Annie" Marcos Sanchez. "Adauga aplicații care sunt angajante și distractive, și vei avea o penetrare mai adâncă a pietei, ce poate echivala cu multi dolari pentru dezvoltatorii de jocuri".
În mod ironic, acest lucru se petrece din cauza ca smartphone-urile oferă mai mult decât pur și simplu jocuri .
"Usurinta telefoanelor inteligente in utilizare plus prețul scăzut (beneficiind de subvenții), și utilizarea multi-funcționala ca dispozitiv primar de comunicare si de joc - le-au conferit o omniprezenta pe care consolele mobile n-o vor avea niciodata", a explicat vicepresedinetle pentru comunicatii al "App Annie" Marcos Sanchez. "Adauga aplicații care sunt angajante și distractive, și vei avea o penetrare mai adâncă a pietei, ce poate echivala cu multi dolari pentru dezvoltatorii de jocuri".
Bănuiesc
că mai există un motiv, la fel de bun. Consolele portabile sunt
puternice, nu ma intelegeti gresit - Vita PS ar putea fi una dintre cele
mai mai puternice de pe piata la momentul in care scriem - dar
tehnologia smartphone-urilor si tabletelor de varf este în continuă
creștere, devenind mult mai avansate azi decat ieri, iar golul
performanței dintre telefon și consolă este în continua scadere. Deja ,
avem telefoane care cu ușurință pot depasi generația anterioară de
console mobile, si nu pest mult timp, generatia aceasta de telefoane
mobile ar putea să facă același lucru cu generatia viitoare de console
si PC-uri... straniu?
Consolele portabile, "The End"?
Aceasta veste se intrevede la sfârșitul unui sumbru raport financiar al Nintendo pentru ultimele nouă luni și anunțarea de catre președintele Nintendo Satoru Iwata, a unor taieri de salariu la directorii de top, în scopul de a aduce compania înapoi în cifrele "salvatoare". Nu este clar cât de mult impact asupra pieței Nintendo au avut smartphone-urile însă , rezultatele financiare peste așteptări de slabe au fost atribuite vânzărilor slabe de console Wii. Având în vedere că piata consolei Wii are o cu totul alta intindere demografica pentru jocuri decat smartphone-urile, nu este probabil sa existe o conexiune. Insa legaturi de cauzalitate exista printre randurile raportului mai sus mentionat.
Infinity Blade (for iPhone) |
Cu Wii deja aflate în dificultate, cei de la Nintendo nu își pot permite să-și piardă piata in raport cu vanzarile de jocuri pentru telefoane mobile. Astfel, nu este o surpriză faptul că dezvoltatorul a anunțat la o conferința de presa din 30 ianuarie ca investitorii sunt de acord ca Nintendo să atace dezvoltarea de aplicații pentru smartphone-uri, oferind echipei tehnice sarcina de a face jocuri și a acorda licențe mai avantajoase pentru terți.
Suntem, se pare,
într-o epocă în care perturbarile tehnologice au devenit normale.
Internetul, mediile sociale (Facebook, Twitter, etc.), smartphone-urile,
pe rand și toate împreună - au schimbat modul în care comunicăm și
suntem conectați cu lumea. Acum, acestea schimba de asemenea si
"regulile jocului" (joc de cuvinte intentionat! sic!). Este prima dată
în istorie cand vedem ca piața jocurilor pentru telefoane mobile o
intrece pe cea a jocurilor pentru console portabile, și este o tendință
care o asteptam să continue foarte bine si in 2014.
Deci, dacă nu vă puteți aminti ultima dată când ați luat in mana 3DS sau PS Vita, si tocmai ati terminat de jucat Angry Birds pe iPhone, vă asiguram ca nu sunteti singur. Esti parte dintr-o tabără de gameri (atat cei intamplatori cat si cei hardcore), in creștere rapidă, care au decis că cel mai bun mod de a-si petrece putinul timp liber este pur și simplu utilizarea telefonului mobil.
by Nicholas Greene for Inventorspot.com
No comments:
Post a Comment