Saturday, February 22, 2014

Va construi Tesla un iCar?

Tesla Motors, in Silicon Valley, este o companie de productie a mașinilor electrice. Și în conducerea companiei, il au pe Elon Musk, un "mogul plin de culoare". Un miliardar "self-made", Musk este tipul de tocilar la care ai dori sa  faci referire și o persona publică perfectă pentru un producător auto cu intenții de perturbare a industriei convenționale. Cu un stil aproape obraznic, uneori abraziv, combinat cu succesul sistemului său prin care a creat masini ce fac apel la cumpărători datorită formei, a funcției și a inovărilor, ne amintește de o altă pictogramă hightech: CEO și fondatorul Apple, răposatul Steve Jobs.
Tesla Roadster
Deci, rapoartele din această săptămână arată că Apple și Tesla au organizat reuniuni in primăvara anului trecut, o veste ce apare ca și "carnea roșie" pentru fanii turbati ai brandurilor respective. Și perspectiva că cele două companii lucrează împreună ne tenteaza a crede o serie de scenarii , în cazul în care zvonurile unei alianțe  Apple-Tesla ar fi demne de crezare.

Recenta rundă de speculații a început cu un articol în San Francisco Chronicle, care a relevat faptul că șeful Apple pentru fuziuni si achizitii, Adrian Perica, s-a întâlnit cu Ellan Musk in primăvara anului trecut, urmare a unui apel al analistului bancar german Adnaan Ahmad într-o "scrisoare deschisă " trimisă presedintelui Apple în octombrie anul trecut, Tim Cook, pentru a cumpăra Tesla.
Tesla S Model
Într-o aparitie miercuri la Bloomberg TV, Musk a confirmat că Tesla a "avut discuții cu Apple". El a refuzat să dea detalii, dar a spus că o achiziție a fost "foarte puțin probabilă", deoarece ar muta concentrarea  Tesla de la a construi cea mai bună masina electrică spre alte domenii.
Cu toate acestea, observatorii pot vedea beneficii pentru ambele companii intr-o asemenea colaborare. Fiindcă cererea pentru telefoane și tablete începe să se aplatizeze, Apple este cu ochii pe creșterea și inovarea in industrii cu alte oportunități, iar  piața auto care se extinde rapid este o conexiune si o alegere bună în multe privințe. În timp ce Apple a scufundat doar un deget de la picior în piața infotainmentului (aparatura de bord hightech) auto, este bine cunoscut faptul că visul lui Jobs înainte de a muri a fost proiectarea unui iCar, potrivit unui membru al consiliului director, Mickey Drexler.

Consumatorii ar dori un iCar?

Un Apple iCar proiectat sub marca "electromotoristului" Tesla ar putea deține o mulțime de calități pentru persoanele carora de altfel nu le pasă prea mult de aotomobile, dar care au o afinitate pentru produsele de mare preț, cum ar fi locuitorii orăselului Cupertino (cel mai "educat" oras din USA). Și pentru Tesla, accesul la bunătătile marca Apple și buzunarele adanci ar putea crea un caz convingător pentru un anumit tip de colaborare.
Momentul este, de asemenea, perfect. A devenit aproape o certitudine că industria auto este coaptă la maxim si se indreaptă vertiginos spre momentul de declin. Tesla și -a potolit deja scepticii cioplind intens din arborele monolitic al industriei auto, stabilind un model de "auto-dealership" in mall-uri, neortodox si foarte asemănător cu cel al produselor Apple.
Tesla S - Board
Rivalul Apple, Google a făcut, de asemenea, incursiuni în industria auto prin tehnologia "self-drive" și este, conform relatărilor, în căutarea unei solutii pentru cosntruirea propriului automobil fără sofer. Având în vedere că gigantul motoarelor de căutare a arătat în primul rând că are la bord aproape 150.000 de mile, folosind propria tehnologie "self-drive", mai multe companii auto au accelerat programe proprii pentru automobile autonome.

Alianta Tesla Apple, pe baze medicale?

De cand popularele Tesla model S au fost vandute ca vehicule de lux pe piețele din USA, industria auto ia acum în serios această nouă amenințare din Silicon Valley. Și următoarea țintă a lui Tesla este un model mai comun, la prețuri mai mici. Deci, ceea ce a inceput ca un vis nebun in California (din punctul de vedere al Detroit, Tokyo sau Stuttgart) pentru a crea nu numai un nou tip de EV (electric vehicle), dar  si o infrastructură de realimentare să-l sprijine, s-a transformat repede într-un motiv de îngrijorare pentru piata auto traditională. Doar imaginați-vă anxietatea producătorilor clasici după o alianță Apple- Tesla.
Iată o altă idee interesantă "încrețită și sălbatică": Apple "explorează puternic dispozitivele medicale cu tehnologia senzorilor speciali, care pot ajuta la a prezice atacurile de cord ... prin studierea sunetului făcut de sânge cand curge prin artere". Ford are deja in lucru modalitățile de a extrage informații biometrice de la soferi in autovehicule o pârghie foarte importantă pentru a avea acces la profitabila piata de ingrijire a sănătătii. Deci, nu este dificil de a trage o linie între piața în creștere pentru monitorizarea stării de sănătate a populației și o îmbătrânire a conducătorilor auto ce refuză să renunțe la cheile de la masina lor.
Analistul Bill Kreher a declarat pentru San Francisco Chronicle că "Apple trebuie să se bazeze tot mai mult pe produse noi pentru a reaprinde creștere dincolo de viziunea lui Steve Jobs. Ei au nevoie de urmatorul lucru măret", a adăugat el. Și o combinatie Apple-Tesla cu Elon Musk pe postul de urmas al Steve Jobs ar putea fi un lucru foarte mare.

No comments:

Post a Comment